Türkçe En İyi İnternet Gazetesi
Günün Haberleri Giriş Sayfam Yap Favorilere Ekle Künye İletişim Son Dakika Ekle RSS

ANA SAYFA ANTALYA KKTC TÜRKİYE DÜNYA SPOR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ
ANTALYA   20/29 °C

KKTC 15 gündür tozlu havanın etkisinde

Antalya Cumhuriyet Başsavcısı Yakup Ali Kahveci :Adliye lojmanları sayısını artırmanın gururunu yaşıyorum

Gönül Dağı’nın Asuman’ı Hazal Çağlar :“Benim Babam Oyuncu Olmamı İstemiyordu ama …”

Türk Yıldızları Antalyalıları büyüledi
Erdoğan, Turizmcileri Beştepe'de Ağırladı
Erdoğan, Turizmcileri Beştepe de Ağırladı

Türkiye'nin yeryüzünde yaşanacak en güzel zamanların ülkesi olduğunu vurgulayan Cumhurbaşkanı Erdoğan, yurtdışında yaşayan gurbetçilere seslendi...

2 Şubat 2017 Perşembe - 11:02

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Ankara'da turizm sektörü temsilcilerine yaptığı konuşmada yeni bir kampanya başlattıklarını açıkladı. Erdoğan yurt dışındaki gurbetçi vatandaşlara seslenerek, "Yurt dışında yaşayıp her yıl ülkelerine gelen vatandaşlarımızın sıla-i rahim geleneği mutlaka devam etmelidir. Vatandaşlarımız her yıl izinlerinin en az 1 haftasını ülkemizde geçirmeli, gelirken yanlarında komşularını da getirmelidir. Yanında komşusunu, eşini getiren vatandaşlarımızdan bir isteğimiz daha var: Düğün, nişan, sünnet gibi özel törenlerini ülkemizde yapmalarını bekliyorum." dedi. Erdoğan, Türkiye de çalışan yabancı ülke vatandaşlarına da çağrıda bulundu...

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, turizm sektör temsilcileri ile bir araya geldiği buluşma toplantısında konuştu. Erdoğan, "Biz yurt dışındaki vatandaşlarımızın tamamını ülkemizin fahri turizm elçileri olarak görüyoruz ve onları ülkemizde tatil yapmaya davet ediyoruz. Hatta komşularını da alıp gelsinler." dedi.

''ATILIM DÖNEMİNE GİRECEĞİZ, TURİST SAYISINI 8 MİLYON ARTTIRACAĞIZ''

İşte Erdoğan’ın konuşmasından satır başları:

"Devletin turizm sektörünü desteklemesi için çok güçlü sebepleri var. Diğer sektörlerden farklı olarak turizm kendi varlıkları ile hizmet üretmektedir. Bu da turizmin değerini arttırmaktadır. Ekonomide dünyada ilk 10’a girmeyi hedeflerken, turizmde de ilk 3'ün içinde olmayı hedefliyoruz. Son yıllarda yaşadığımız sıkıntılar bize mahsus değildir. Bölgemizde yaşanan insani dramlar bütün dünya ile birlikte bizi de tehdit ediyor. Türkiye olarak bu sıkıntılı süreçten kurtulmamızın yolunun içe kapanmaktan ve küçülmekten değil, tam tersine krizi fırsata çevirecek yeni bir atılım döneminden geçtiğini düşünüyorum. İlk etapta turist sayısını 8 milyon arttırarak işe başlama niyetindeyiz.

''TURİST SAYISI ÇEŞİTLENMEYLE ARTTI''

Yeni havalimamız, halen faaliyette olan 55 havalimanımız ve duble yollarla iyi bir yere vardık. İhracatta, turizmde ve diğer bütün alanlarda bu yaklaşıma yöneliyoruz. Mevcut turizm destinasyonlarımız yeniden canlandırmanın çabası içindeyiz. 2002 yılında turizmin üç tane başlığı vardı: Kum, deniz, güneş. Bunun dışında turizmde hareket alanı yoktu. Ne zaman ki çeşitlenmeye başladık, turistlerin sayısı artmaya başladı.

''KISA VADEDE 50 MİLYAR DOLAR, SONRA 86 MİLYAR DOLAR''

Hizmet kalitemizi, ürün çeşitliliğimizi, kültürel ve tarihi birikimimizi, insan kaynağımızı en etkin şekilde kullanarak kısa vadede 50 milyar dolarlık ardından da 2023 hedefimiz olan 86 milyar dolarlık turizm gelirine ulaşacağımıza inanıyorum.

''BİZZAT BENİM HİMAYEMDE YENİ BİR KAMPANYA BAŞLATIYORUZ''

Bakanlığımız bizzat benim himayemde sektörle iş birliği içinde bir kampanya başlatıyor. Buradan turizmcilere, yerli ve yabancı tüm turistlere seslenmek istiyorum: Türkiye en güzel denizlerin, dağların, ırmakların, toprakların, ağaçların, güneşin, yemeklerin, meyvelerin, en sıcak en içten gülümsemelerin, velhasıl yeryüzünde yaşanacak en güzel zamanların ülkesidir. Türkiye tarihi, coğrafyası ve insanıyla özel bir ülkedir.

''YURT DIŞINDAKİ VATANDAŞLARIMIZA 'KOMŞUNU AL GEL' DİYORUZ''

Yurt dışında 5 milyon vatandaşımız, bu vatandaşlarımız içinde ülkesi ile bağlantıları halen devam eden 3 buçuk milyon vatandaşımız var. Her yıl ülkelerine gelen vatandaşlarımızın sıla-i rahim geleneği mutlaka devam etmelidir. Yurt dışında yaşayan vatandaşlarımızı aileleriyle birlikte ülkemizde tatil yapmaya davet ediyorum. Baba ocağına gelen bu vatandaşlarımız izinlerinin bir haftasını turizme ayırmalıdır. Vatandaşlarımızdan yaşadıkları ülkelerdeki dostlarını da ülkemize davet etmelerini istiyorum.

Bu sebeple yurt dışındaki vatandaşlarımız için 'komşunu al gel' kampanyasını başlatıyoruz. Bu seferberliği el birliği içinde dalga dalga büyütmeliyiz. Vatandaşlarımızın ülkemize getirdiği arkadaşlarına mahçup olmayacaklarına inanıyorum.

Yanında komşusunu, eşini getiren vatandaşlarımızdan bir isteğimiz daha var. Düğün, nişan, sünnet gibi özel törenlerini ülkemizde yapmalarını bekliyorum. Elbette doğduğun yer kadar doyduğun yerde önemlidir. ama bizim memleketimiz önemlidir. Yılda 50 binden fazla düğün yapılıyor. Mümkün oldukça bu düğünleri ülkemizde yapmalıyız. Avusturya'daki, İngiltere'deki kardeşlerime sesleniyorum, gelin bütün düğün-dernek neyse, hepsini burada yapın.

''BİR ÇAĞRIMIZ DA YABANCI ÇALIŞANLARA''

Bir başka çağrımız da yabancı çalışanlara. Kimi felaket tellallarının aksine ülkemizdeki yabancılar gerçek Türkiye'yi görme şansına sahip. Yabancı sermayeli şirketlerin sadece buradaki çalışanlarını değil, yurt dışındaki temsilcilerini de tatillerinin en azından bir haftasını Türkiye'de geçirmeleri için davet ediyoruz.

'İşin de burada, tatilin de burada' çağrımızla, ülkemizde iş yapan ve ikamet eden yabancıların da gerçek Türkiye'yi görüp, tanımalarını bekliyoruz. Türkiye'nin içinden geçtiği bu kritik dönemde yanımızda yer alacak herkese şükranlarımı ifade ediyorum.''

BAKAN AVCI: SEKTÖRE SAĞLADIĞIMIZ DESTEKLER ARTARAK DEVAM EDECEK

Buluşmada turizmcilere seslenen Bakan Avcı ise, Türkiye turizminin geldiği noktanın tam bir başarı hikayesi olduğunu ve turizmin uzun yıllar süren uğraşlardan sonra ülke ekonomisine büyük katkı sağlayan bir sektöre haline geldiğini belirtti. Son dönemde yaşanan olumsuzluklar sonrası Türkiye'nin şu anda çok önemli bir dönemden geçtiğini ve her alanda büyük mücadeleler verdiklerini belirten Bakan Avcı, şunları söyledi:

"Dünya, global terör tehdidi altında zor bir dönemden geçiyor ve ne yazık ki küresel sorunların yansımaları, ülkemizi de etkiliyor. Turizm sektörünün 2016 yılında geçirmiş olduğu zor zamanları en kısa sürede atlatabilmesi için gerekli tedbirleri alıyoruz, almaya da devam edeceğiz.

Bu kapsamda 2016 yılında hükümetimizin yürürlüğe koyduğu Turizm Acil Eylem Planı Destek Paketi uyarınca Türkiye'ye turist getiren A grubu seyahat acentelerine uçuş başına destek verdik, vermeye devam diyoruz. Türkiye'ye turist getiren A grubu seyahat acentelerine kredi garanti fonu teminatıyla kredi kullanma imkanı sağladık, sağlamaya devam ediyoruz. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu tarafından karşılık yönetmeliği uygulamasına ilişkin kurul kararı aldık. Kültür ve Turizm Bakanlığından belgeli deniz turizmi tesislerinin, Ekonomi Bakanlığı'nın teşviklerinden faydanlandırılmasının yolunu açtık. Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın belgeli konaklama ve turizm tesislerine ihracatçı sayılmasını sağladık. Kültür ve Turizm Bakanlığı'ndan belgeli konaklama tesislerinin ecrimisil bedellerinin 2016 yılı ödemelerini erteledik ve üç eşit taksitle ödenmesini sağladık."

Kültür ve Turizm Bakanlığından tahsisli konaklama tesislerinden alınan kira bedellerinin de 2016 yılı ödemelerini erteleyerek üç eşit takside bağladıklarını aktaran Bakan Avcı, "Aynı şekilde tahsisli konaklama tesislerinin toplam ciroları üzerinden alınan bedellerin 2016 yılı ödemelerini erteledik ve üç eşit taksitle ödenmesini sağladık. Böylece sadece 2016 yılında turizm sektörüne 1 milyar 168 milyon liralık destek vermiş olduk. Özellikle Türkiye'ye turist getiren tur operatörlerine verilen uçak başına destekler sektöre önemli bir teşvik sağladı. Bu uygulamayı da kapsamını genişleterek 2017 yılında da sürdürmeye devam edeceğiz.

''BÜYÜK TURİZM KAMAPANYASI TURİZMİ EN KISA SÜREDE HAK ETTİĞİ SEVİYELERE ULAŞTIRACAK''

2017 yılında başlatacağımız, hem yurt içi ve yurt dışındaki vatandaşlar hem de yabancı turistler için önemli avantajlar içeren 'Büyük Turizm Kampanyası'nın, turizmi en kısa sürede hak ettiği seviyelere ulaştıracağına gönülden inanıyorum.''

Arkadaşına Gönder   Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git

Beştepe'de Erdoğan Yıldırım Gündemi Değerlendirdi

Kütahya’da Zincirleme Trafik Kazası

FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.

Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Beştepe'de Erdoğan Yıldırım Gündemi Değerlendirdi
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Beştepe'de saat 20.20'de Başbakan ...
TSK 329 DEAŞ Hedefi Vuruldu
Türk Silahlı Kuvvetleri, Fırat Kalkanı Harekatı'nın 163'üncü gününde 329 ...
İstanbul'da DHKP-C'ye Operasyon Düzenlendi
İstanbul Emniyet Müdürlüğü ekipleri, terör örgütü DHKP-C'ye yönelik operasyon düzenledi...
Dışişleri Bakanlığından İsrail'e Tepki
Dışişleri Bakanlığı, İsrail'in işgal altındaki Filistin topraklarında ...

Terör Örgütlerine Ağır Darbe
Terörle mücadele kapsamında 2-30 Ocak tarihleri arasında ülke genelinde ...
Zeytinburnu'nda 'Tallas' İsimli Gemi Yan Yattı
Zeytinburnu açıklarında Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğüne bağlı ekipler, ...
Afyon'daki Mühimmat Deposu Patlamasında FETÖ Şüphesi
Afyonkarahisar'da meydana gelen 25 askerin şehit olduğu mühimmat deposu ...
Cerrahpaşa Tıp Fakültesi'nde İntihar Girişimi
Psikiyatri kliniğinde tedavi gören bir polis memurunun intihar girişiminde ...

Aydın Facianın Eşiğinden Döndü
Aydın, meydana gelen ilginç bir kaza ile adeta facianın eşiğinden döndü...
Başbakan ‘ABD’de Hızlı Tren Yok Biz De Var’
Başbakan Yıldırım, Yılın sivil toplum farkındalık ödülleri törenine katıldı...
Yunan Tahrik Ediyor Türk Askeri Geçit Vermiyor
Hulisi Akar'ın Kardak kayalıklarının ziyaretinin ardından 2 gündür sınır ...
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan Dikkat Çeken Açıklama
Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA) ödül töreni Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın ...

GÜNÜN MANŞETLERİ

ANTALYA,Mehmet Kesim'in SİZ ANTALYAYI HAK EDİYOR MUSUNUZ ? Köşe yazısını Konuşuyor

Siz Antalya'yı HAK Ediyor Musunuz ?
  ÇOK OKUNANLAR
www.buyukantalya.com
  YAZARLAR

Siz Antalya'yı HAK Ediyor Musunuz ?

Mehmet Kesim

Türkiye mi AB’ye, AB mi Türkiye’ye muhtaç?

Prof.Dr.Ata Atun

FACEBOOK'TA BYTURCO
  TWITTER'DA BYTURCO
  ANKET

Düzenli Olarak Spor Yapabiliyor Musunuz?