Iraklı İlk Turist Kafilesi Antalya’da

20 Mart 2011 Pazar  14:16

Antalya menşeli Port Voyage Travel'in Kuzey Irak Erbil kentinde Ocak ayında kurduğu 'Dream Holidays' adlı seyahat acentesi, iki aylık çalışmanın ardından Antalya'ya Iraklı ilk turist kafilesini getirdi. 30 kişiden oluşan kafile, Erbil'den karayoluyla 9 saatlik yolculuğun ardından Diyarbakır'a ulaştı. Kafile buradan bir havayolu şirketiyle Antalya'ya Havalimanı İç Hatlar Terminali'ne 10.30'da iniş yaptı. Pasaport işlemlerinin ardından aprondan çıkan Iraklıları kalabalık bir gazeteci topluluğu karşıladı. 10 günlük Nevruz tatilini fırsat bilerek Antalya'ya kafile olarak geldiklerini söyleyen Subhy Hassan, 'Buralar hoş ve güzel olduğu için Antalya'ya geldik. Umarım bizim için güzel bir tatil olur' diye konuştu.
Türkiye'nin her zaman çok hoşuna gittiğini söyleyen Amıra Saber de, "Türkiye'de öz dilimizi konuşabiliyoruz. Nevruz zamanı olduğu için tatilimizi Antalya'da geçireceğiz. Türkiye çok güzel bir ülke. Ayrıca, Müslümanlar, birbirimizi anlayabiliyoruz. Manzara çok güzel ve temiz bir ülke. Ben, o kadar memleket gördüm bu kadar temiz bir ülke görmedim" dedi.
Antalya'ya geldiği için çok mutlu olduğunu dile getiren Rebin Muhammed, "Umarım bizim için güzel bir tatil olur. Türkiye'ye geldiğim için çok mutluyum. Bu hafta çok güzel geçecek. Umarım bir dahaki gelişimizde bizi sınırda o kadar yormazlar. Çünkü biz buraya turizm için geliyoruz" diye konuştu.
Port Voyage Travel'in ortaklarından Ahmet Özhan Özdamar, Irak'ta 2,5 ay önce seyahat acentelerini açtıklarını belirterek "Hemen Antalya için turizm tanıtımlarına başladık. Bu ilk kafilemizde 30 kişi getirdik. Yolculuk Erbil'de başladı. Habur Sınır Kapısı'ndan geçerek, Diyarbakır'a ulaştık. Kafilemizi Diyarbakır'dan uçakla Antalya'ya direkt seferle getirdik."
İlk turist kafilesini Beldibi'ndeki 5 yıldızlı otelde 1 hafta konaklatacaklarını ifade eden Özdamar, sözlerine şöyle devam etti: "Antalya turizm cenneti bir şehir. Ofislerimizde paket turlarımızla Iraklılara hizmet vermeye hazırız. Burada onları, her zaman misafirperver insanların karşılayacaklarından emin olsunlar. Burayı gelip görmelerini istiyoruz."

Sayfa Adresi: http://byturco.com/haber/Irakli-Ilk-Turist-Kafilesi-Antalya-da/354002