Bakan Ataoğlu KKTC Tanıtımı İçin Londra'da

4 Kasım 2018 Pazar  22:01

Ataoğlu, KKTC Londra Temsilcisi, Büyükelçi Oya Tuncalı, Londra Turizm Direktörü Kadir Doruhan Özel Kalem Müdürü Türker Yüksel, Halkla İlişkiler Sorumlusu Neriman İhtiyar ve Basın Danışmanı Onur Ersoy’un hazır bulunduğu basın toplantısında Dünya Turizm Fuarı için Londra’ya geldiğini belirtti.
KKTC Turizm ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu dedi basın toplantısında İngiltere pazarını çok önemsediklerini ve bu hazardan daha fazla turistin Kuzey Kıbrıs’a gelmesi için tanıtım bütçesini artıracaklarını açıkladı.
Halen İngiltere’deki tanıtımlar için 300 bin sterlin bütçe ayrıldığını, 2019 yılı başında KKTC cumhuriyet Meclisi’nden geçecek ihale yasası ile bu bütçenin daha da artırılacağını ifade eden Ataoğlu konuyla ilgili şöyle konuştu:
“İngiltere pazarı bizim için önemli. Önümüzdeki yıl içerisinde bütün reklam ve tanıtımlarla ilgili çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bugün yaptığımızın kat kat daha fazlası ile görünür durumda olmayı planlıyoruz. Bu yıl Tur operatörleri ile birlikte yaptığımız tanıtım kampanyasında 300 bin sterlin gibi bir bütçe ayırdık. Bunun iki katı kadar da tur operatörlerinin de harcama yaptığını biliyoruz. İngiltere pazarında eğer varsa eksiklerimiz onları telafi etmek için buradayız. Önümüzdeki yıl çok daha rahat olacağız. Önümüzdeki yıl, ihale yasası değiştiğinde tanıtım bütçemizi daha da artıracağız ve daha büyük kampanyalar yapabileceğiz. İhale yasası meclisten geçmesinin ardından daha rahat tanıtım kampanyaları yapabileceğiz.”
Üç yıl önce kış turizmini canlandırmak için başlatılan projelerin olumlu sonuçlanması sayesinde Kuzey Kıbrıs’a kış aylarında da ziyaretlerin arttığını bildiren Ataoğlu konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Acentalarımızın yaptığı girişimlere destek vermek için birçok ülkeye günübirlik seyahatler yaptık. Üç yıl önce başlatmış olduğumuz kış turizmi operasyonu sayesinde kış aylarında önemli bir turist gelmesini sağladık.
Ülkemizin garklı bölgelerin turlar düzenleyerek, turistlerin kültürel değerlerimizi ve ülkemizin güzellikleri görmelerini sağladık.
Turistlere hellimin yapılışını gösteriyoruz, zeytin topluyor, portakal topluyor, patates toplayıp yumurta patates kavuruyoruz.
Hem otellerimizin yılın 12 ayında açık olmasını sağlamak hem de turizm sektöründe çalışanların işlerini kaybetmesini önlüyoruz hem de esnafımıza katkı sağladık.”
Turizm ve Ulaştırma Bakanlıkları olarak yeni havayolu kurulması ile ilgili hazırlıklar yapıldığını ve konunun Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a iletildiğini aktaran Bakan Ataoğlu, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın THY’den bir uçağın KKTC’de konuşlanması talimatı vermesi ile yeni düzenlemelere gidileceğini anlattı.
Bir Anadolu Jet uçağının, Türkiye’nin 4 veya 5 noktasına uçma imkanı sağlanacağını ve böylece yeni noktalara uçuş sağlanmasıyla birlikte yeni destinasyonlar oluşturulacağını hatırlatarak, “Bu uygulama ile birlikte en büyük sıkıntımız olan uçak bilet fiyatlarının düşmesine vesile olacağız. Bu fiyatları düşürebilmek için, Girne – Alanya gemi seferlerini başlattık. Buna rağmen uçak fiyatlarında düşüş olmadığını gördük. Büyük gövdeli uçakların gelmesi ile ilgili çalışma başlattık fakat mevcut havalimanındaki pistin müsait olmadığını gözlemledik. Risk şansımız olmadığı için yeni yapılan pistin 2019 yılının Ağustos ayında tamamlanmasıyla yoğun olan günlerde büyük gövdeli uçaklarla o yoğunluk telafi edilecek. Yeni havayolu kurulması yerine Kuzey Kıbrıs’a ekstra uçak konuşlandırma daha uygun görüldü. Bizim için de daha iyi alacağını düşünüyoruz. Bizim amacımız da en az üç uçak konuşlandırmayı sağlamaktı. Anadolu Jet uçağı ile bunu da değerlendirme imkanımız olacak. THY ve Atlas global gibi firmaların büyük gövdeli uçakları yeni pistin tamamlanması ile birlikte devreye sokulacak. Bu sayede biletlere de olumlu yansıyacağını göreceğiz” şeklinde konuştu.

Sayfa Adresi: http://byturco.com/haber/Bakan-Ataoglu-KKTC-Tanitimi-Icin-Londra-da/412114