Genç nüfusuyla eğlenceye yönelik sektörlerde ciddi bir pazar oluşturan Türkiye'de, bu alandaki harcamaların ulaştığı boyut ciddi bir ekonomik büyüklüğe karşılık geliyor.
Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre, Türkiye'nin 77 milyon 695 bin 904'lük nüfusunun yüzde 16,5'ini 15-24 yaş grubundakiler oluşturuyor. Türkiye'nin genç nüfusu 12 milyon 782 bin 381'i buluyor.
Genç nüfusun ekonomik tercihleri, tüketim alışkanlıkları ve eğlence anlayışı, pazar payını artırmak isteyen sektör ve firmalar açısından büyük önem taşıyor.
Gençler, günümüz dünyasından hemen hemen bütün ihtiyaçlarını elektronik ortamda karşıladığı gibi eğlence anlayışı da bu ortama kaymış durumda.
Son dönemde sayıları hızla artan alışveriş merkezleri, gençleri çekebilmek için bünyesinde büyük oranda elektronik donanımlarla zenginleştirilmiş eğlence alanları oluşturuyor. Bunun yanında alışveriş merkezlerinin dışında da özellikle zengin Oyun konsollarıyla donatılmış bir çok merkez faaliyet gösteriyor.
Bu tür merkezlerde oyun ve buna dayalı elektronik cihazlardaki gelişmelerin yakından takip edilmesi ve oyun tutkunlarına sunulması önem taşıyor. Sektördeki yenilikleri yakından takip eden eğlence merkezleri, rakiplerinden bir adım öne çıkıyor. Bu durum, büyük oranda ithalata dayalı sektördeki dış ticaret rakamlarının büyümesine neden oluyor.
Eğlence merkezleri için üretilen video oyun konsolları ve makineleri ithalatına 2012'de 39 milyon 666 bin 131 dolar, 2013'te 23 milyon 190 bin 625 dolar ödendi. Geçen yıl bu rakam 42 milyon 264 bin 407 dolara ulaştı.
Video oyun konsolu ve makine ithalatı bu yılın ilk yarısında da hız kesmedi. Yılın ilk 6 ayında bu alanda yapılan ithalat için 19 milyon 50 bin 489 dolar ödeme yapıldı. Bu alanda yapılan ithalatta ilk sırayı Çin aldı. Çin'den yapılan video oyun konsolu ve makine ithalatı için 16,5 milyon dolar ödemede bulunuldu.
Türkiye'de son 3,5 yılda eğlence merkezleri için üretilen video oyun konsolları ve makineleri ithalatına yapılan harcama 124 milyon 171 bin 652 doları buldu.